I söndags, den 26 november,  var det dags för ”30-åringen”, bibelskolan Jesus Helar och Upprättar, att firas. Festen som var en återträff för många elever som gått på Arkens bibelskola genom åren gick av stapeln i Arkens fina ungdomslokaler som också är en ungdomsgård på fredagar.

Det var ett härligt myller av återseendets glädje i fullspäckade lokaler med uppåt 100 deltagare från flera nordiska länder. Många tidigare bibelkoleelever kom upp på scenen och berättade om ”sina år” på bibelskolan och en del var rörda till tårar.  De delade med sig inspirerande vittnesbörd om hur de har vandrat vidare med Gud och fått välsigna andra med det de hade fått under sina bibelskoleår.

Pastor Linda Linda Bergling, bibelskolans grundare och rektor, både berättade om hur det var att starta bibelskolan med 200 ivriga elever för 30 år sedan, och delade om framtidsvisioner. Bland annat om ledarutbildningen för de som har på sitt hjärta att bygga Guds församling och plantera nya församlingar. Mer information om ledarutbildningen kommer att publiceras här, så håll utskik.

Till sist var det en elev som fick stipendium, en som förvaltat helandetjänsten på ett fantastiskt sätt: Ann-Christine Lindström som är ledare i Arkens utpost i Mölndal, ett välförtjänt stipendium. Som pastor Linda sa, är Ann-Christine ett vackert och berörande exempel på en krigarkvinna som aldrig har gett upp. Och som oavsett omständigheter har prioriterat följa Jesus och tjäna honom.