I torsdags, den 31 maj 2018 firades examen för årets elever på Upprättelselinjen samt Träningslinjens första och andra årskurs. Årskurs  tre kommer att fortsätta sin träning lite till och de firas under årets Mirakelkonferens som äger rum den 14-22 juli (ett jättebra tillfälle att komma och bekanta dig med bibelskolan, faktiskt!).

Det var 48 glada och tacksamma elever som fick ta emot sina diplom och betyg i torsdags. Dagen inleddes med stark, innerlig lovsång ledd av bibelskolans lovsångare. Det var ett uttryck av tacksamhet till Jesus, som har visat sin enorma kärlek och godhet gentemot oss. Det är många elever som har uttryckt hur detta år har förvandlat både dem som personer, deras liv och framför allt deras relation till Gud till det bättre. Titta gärna på deras vittnesbörd här>> . Så mycket att vara tacksam för!

Efter lovsången höll bibelskolans rektor och grundare, pastor Linda Bergling, ett tal till alla elever, där hon uppmuntrade att vandra nära Jesus i kärleksgemenskap med honom genom livets alla omständigheter, och att vara trofast till Herrens kallelse.

Vi fick också njuta av en fantastisk sång, skriven av en elev på åk 1, Sofia Wänström Sundström, som hon framförde tillsammans med Violéta Grape som har gått Upprättelselinjen.

I samband med att rektor Linda delade ut betyg och diplom fick elever också möjlighet att hälsa och tacka bibelskolans lärare. Elever på årskurs 2 höll i avtackandet och presentutdelning. De hade bett för varje lärare och gjort i ordning kaffemuggar med ett personligt bibelord till var och en. En mycket uppskattad och välbehövlig gåva! Rektor Linda passade på att också lyfta fram och tacka alla de frivilliga arbetare som gett sin tid, engagemang och kärlek under året bland annat som samtalsledare, förebedjare, eftermiddagsgruppsledare, ljudredigerare och tolkar på finska linjen. Utan alla dessa frivilliga medarbetare hade det varit omöjligt att göra allt det som har blivit gjort under läsåret.

Innan det var dags för en lättare lunch, fika och gemenskap i cafeterian, fick både elever och deras anhöriga samt alla andra gäster förbön. Lärarna bildade en förbönstunnel och la sina händer på var och en med bön om uppfyllelse av den helige Andes kraft och smörjelse.

Vi tackar Gud för varje elev som gått i bibelskolan i år! Vi tackar honom för allt det som han har gjort och hur han har förvandlat liv – för Gud är ingenting omöjligt!