Här är de: Nyutexaminerade treor!  Efter mirakelkonferensen väntar nya äventyr på dem. Under det gångna året har de jobbat med olika uppgifter utifrån sina gåvor och sin kallelse: Victoria Carlsson har jobbat med ungdomarna, ansvarat för bland annt ungdomsgården och -möten, organiserat konferens och läger; Veijo Haapala har jobbat bland annat med elevvården och elevsamtal på finska linjen, förbönstelefonen på helandecentret samt översatt och korrekturläst pastor Linda Berglings senaste bok ”Ni ska vara heliga för jag är helig” (nästan 300 sidor!) till finska; Lena Lindqvist-Carlsson och Linda Londen har fått en djupdykning in i Helandecentrets arbete ,med allt vad det innebär: administrera och boka samtal och förbönstelefonen, vara med som förebedjare och handledare på förbönssamtal, förebereda och genomföra Helandedagar osv.

Vi är stolta över våra treor och glädjer oss över den tillväxten och utvecklingen som syns i deras liv. De har blivit riktiga pelare i Guds församling som är redå att börja bygga och bära Guds rike genom att gensvara Jesu kallelse på sina unika sätt!

Se söndagens gudstjänst med examen här: