Förra veckan firade vi examensdagen med årets elever. När man tittar tillbaka på vad Jesus har gjort under det här bibelskoleåret, väcks en enorm tacksamhet över Guds godhet.

Maria Westerlund  från Finland är en av dem som gick årskurs 1 på Träningslinjen. Hon berättar så här: ”Gud fick mitt JA efter en Vinterbibelskola (några dagars bibelkurs som ordnas då och då). Jag visste att mitt hjärta längtade efter tid och kärleksrelationens fördjupning med Jesus. Bibelskolans vision är tydlig och det tilltalar mig att allt bygger på Ordet, Jesus och den rätta grunden. Den praktiska inriktningen fick mig att välja Träningslinjen och det har jag inte ångrat. Det har varit viktigt att få vara Ordets görare och inte bara hörare.

Under tiden på bibelskola har jag hittat trons vila! Halleluja! Jag litar på Gud och känner mig trygg oberoende av omständigheter. Självrättfärdighetens snara och lagiskhet får mer och mer vika sig inför Guds nåd och kärlek! Tack Jesus för att det verk du har påbörjat kommer du också att slutföra.

Inför framtiden vet jag att kärleksrelationen med Jesus finns i mitt hjärta och följer mig vart jag än går. Den inre bönen och överlåtelsen till den helige Ande känner jag att är viktig. Förbönsmodellerna tar jag med mig. Pastor Gunnar är en underbar herde och av hans smörjelse drar jag och tar med mig till församlingsbygge hemma. Tack för TV-program, så att man kan fortsätta att vara delaktig. Gud får visa tidtabellen och stegen, men jag håller dörren öppen att komma tillbaka för mer.”

Vill du också bli Ordets görare, och inte bara dess hörare? Då är det dags att ansöka till bibelskolan! En ny, livsförvandlande termin börjar den 29 augusti.

Ansökningshandlingar hittar du här >>