Jesu berättelse om den barmhärtige samariten är inte bara en saga. Det som händer i den här berättelsen är något verkligt och ligger så starkt på Guds hjärta. En av årets bibelskole-elever berättar:

Gud har gjort ett rensningsarbete i mitt liv. Min Gudsbild har förändrats, jag vågar nu närma mej Honom som den jag är, jag kan se och uppleva att Han verkligen älskar mej. Jag har blivit av med många felaktiga föreställningar om mej själv och livet. Och blivit befriad från tvångstankar jag tidigare trott var från Gud. Jag har lärt mej att vila i Gud och behöver inte längre prestera nåt för att känna mej älskad. Tack Jesus för allt du gjort i mitt liv!
Jesus kallade mej första gången till bibelskolan en kväll då jag låg på sängen i sovrummet. Jag kände Hans kärlek på ett speciellt sätt, det var som om någon kallade på mej och drog mej till Arken. Själv hade jag inte haft några sådana tankar, så jag visste det var från Gud. Men det kändes helt omöjligt. Av någon anledning åkte jag i alla fall till Jesus Helar och Upprättar -konferensen. Jag gick fram till förbön efter ett möte och förebedjaren som inte visste något om saken började profetera för mej att Jesus lyfter upp mej på sin åsna, för mej till värdshuset och läker mina sår.
Jesus lovade också att ta hand om alla kostnaderna och det har Han sannerligen gjort. Jag har haft mer än nog så att jag även kunnat dela med mej i en situation som i början såg helt omöjlig ut. Tack Jesus!”

Längtar du också efter ett möte med den barmhärtige samariten? Eller skulle du vilja bli den som hjälper andra att få ta emot läkedom för sina sår? I bibelskolan kan du få båda delarna, möta den stora Läkaren, och bli hans efterföljare och lära dig att göra samma gärningar som han.