Vi kommer att ha en helt ny betoning på evangelisation och att nå de orfälsta i vårt närområde under det kommande bibelskoleåret. Det kommer att bli mer undervisning och praktisk träning i verkliga situationer där vi går ut för att möta människor och leda dem till Jesus. För den som vill finns det också möjlighet att vara med på outreach utanför skoltid.

En viktig del av upprättelse är att vi upptäcker vad vi har fått av Gud för att ge vidare till andra människor. Och att Guds kärlek fyller oss så att vi på grund av kärlekens lydnad vill ge den största gåvan, evangeliet om frälsning i Jesus Kristus, till människor runtomkring oss. Att dela med sig evangeliet och leda människor till frälsning är ofta enklare och lättare än vi tror – och ger en enorm glädje! Detta fick vi uppleva under sommarens evangelisationsskola, då vi hade evangelisten Jana Pauls med team från Rodney Howard Brownes ministry på besök hos oss. Under tre veckor var det över 40 personer som fick stark, biblisk undervisning om evangelisation och sedan gick ut på outreach. Under dessa tre veckor bad över 2800 personer  frälsningsbön och tog emot Jesus som sin frälsare! Ännu fler har fått höra evangeliet och massor av sedeskorn har såtts in i människornas hjärta.

Vi fick lära oss ett enkelt koncept, ett verktyg, hur man effektivt hjälper människor att förstå vem Jesus är, och att det bästa valet de kan göra är att ta emot honom i sitt hjärta. Människor från alla åldrar, från 11 år till hög pensionsålder, från alla bakgrunder – svenskar, invandrare, män, kvinnor, högutbildade och de utan utbildning, de som vuxit upp med Jesus från barnsben och de som nyligen lärt känna honom – ja, alla slags människor har lett folk till frälsning!

Vi är otroligt tacksamma för det som Gud har gjort och håller på att göra mitt ibland oss, och ser fram emot att du ska också få del av det här enkla och effektiva sättet att göra en evig skillnad i människornas liv. Därför kommer vi att ge mer utrymme för evangelisation i bibelskolan, så att också du får bli välrustad till att tjäna Herren!

Ansök till bibelskolan här>>

Evangelisten Jana Pauls och Pastor Linda ber för alla som ska ut och evangelisera.