Nio intensiva månader ligger bakom oss, och idag har ett läsår i bibelskolan avslutats! Våra 40 härliga elever på både Upprättelse- och Träningslinjen är ett levande vittnesbörd om Jesus som förvandlar liv, helar det som är brustet och rustar till tjänst i den helige Andes kraft.

Oavsett det rådande läget kunde vi fira avslutningen i en mindre skala, och en del elever följde med via live-sändningen. Pastor Linda Bergling, som är rektor och grundare för bibelskolan, höll ett tal om vikten av att hålla fast vid Guds löften. Årskurs 1 elev David Heijel sjöng en fantastisk solosång om Herrens välsignelse. Lärarna hade bett i förväg för varje elev och vid betygsutdelning fick varje elev ett personligt bibelord.

Eleverna höll också uppmuntrande tack-tal och delade sina vittnesbörd om vad skolåret hade betytt för dem, när de delade ut presenter till lärare. Avslutningslunchen serverades ute i trädgården i det vackra soliga vädret.

I år hade vi också våra första stipendiater i bibelskolan. I programmet nedan får du möta en av dem, Jennifer, som delar ett fantastiskt vittnesbörd om sin utveckling under det här året.