«Jag kände till Arken genom Helandedagar och en del undervisning på CD. Jag började följa direktsändningarna och deltog i några online-kurser. Bibelskolan på distans har öppnat möjlighet för att gå på bibelskolan samtidigt som jag jobbar med jordbruk och tar hand om djur.

Jag var redan innan bekant med Bibeln, församlingslivet och till och med bibliskt helande och själavård. Men jag är väldigt imponerad över vad det betyder att dagligen vara under andefylld förkunnelse av bibelordet, och grundligt få tag i i helheten och sanningen i mitt hjärta så att tro kan växa. Jag har verkligen fått förankra mig i sanningen om att jag är rättfärdig eftersom Jesus uppfyllde alla bud med ett helt rent hjärta och tog mina överträdelser på sig. Det jag har i Jesus är helt otroligt. Och jag gläder mig över att få komma in i det naturligt övernaturliga kristna livet i sin fullhet, mer än förr. Jesus lever och är Livet!»

Jan Solberg, distanselev i Norge, Träningslinjen åk 1, läsår 2020-2021