Läsåret 2024/2025

Höstterminen 2024
Skolstart                                           torsdag 5 september kl 8.35-12.00
Julavslutning                                    fredag 20 december kl 8.35-12.00

Vårterminen 2025
Vårterminens första dag              tisdag 7 januari
Sportlov                                           måndag 24 februari – fredag 28 februari  (v 9)
Påsklov                                            måndag 14 april – måndag 21 april  (v 16 och måndag v 17)
Examen (ej åk 3)                            onsdag 28 maj
Sista skoldagen åk 3                     måndagen efter Mirakelkonferensen i juli

Skoldagar:
Upprättelselinjen, Träningslinjen åk 1 och 2 helgfria vardagar måndag-fredag  kl 8.35-12.00.
Åk 3 har obligatorisk tid tisdageftermiddagar och därutöver individuell schema enligt överenskommelse.

Ansökningshandlingar och information om ansökning/antagning finns här >>

Bibelskolans avgifter

Skolan finansieras genom gåvor och elevavgifter.

Elever betalar följande avgifter:

Anmälningsavgift 500 kr: Betalas samtidigt när du sänder din ansökan till
oss. Anmälningsavgift är för hantering av ansökan och den återbetalas ej.
Bankgironummer finns längre ner på sidan. Skriv ditt namn och bokstäverna BSK som meddelande.

Kursavgiften 13 300 kr (exkl. anmälningsavgiften 500 kr) består av administrativ avgift 2500 kr  (täcker delvis kostnader för administration, böcker och annan kursmaterial, inspelning och nedladdning av undervisning, lokalkostnader, examen mm.) och månadskostnad för undervisning 9 x 1200. Kursavgiften fördelas på hela skolåret. Du betalar 3 700 kr vid skolstarten och 1 200 kr i slutet av varje månad september-april.

Avgifter för tillval (vi reserverar oss för eventuella ändringar):
Lovsång – ingen avgift
Utökad lovsångsutbildning ”Den nya sången tll Lammet” – 500 kr/månad
Unga vuxna –  Identity – ingen avgift
Upprättelselinjens Plus-program – 1000 kr/månad
Färg och Form – materialkostnad
Eftermiddagsaktiviteter – de flesta är utan avgift, några aktiviteter kan ha en mindre avgift för materialkostnad

Bankgironummer
Sverige 549-7748
Danmark 898 42 20
Finland FI31 8000 1370 8454 31
Norge 7874.07.00781

Distansutbildning

På Träningslinjens åk 1 och 2 kan du ta del av teoriundervisningen på distans, online. Praktiken görs på plats i Arken, Kungsängen. För att kunna studera på distans, behöver du ha grundläggande datorkunskaper, tillgång till internet och ett e-postkonto.
Du kan läsa mer om distansutbildning  här>>

Du får ett andligt hem i Församlingen Arken

Som elev får du under bibelskoleåren ett ”andligt hem” på Arken. Du förväntas delta aktivt i församlingslivet och får en möjlighet att också bli medhjälpare och utvecklas i frivilliga arbetsuppgifter.

Kom med hela familjen!

Vi vill att hela familjen blir välsignad under ditt bibelskoleår och att alla kan få del av Arkens vision oavsett ålder. Om du har familj kan du känna dig trygg i att sätta dina barn på Arkens förskola Växthuset. Man ansöker om plats till förskolan genom Upplands-Bro kommun, ansök här.

Besök förskolan Växthuset:
Ring och boka en tid på 08-581 651 65
E-post: [email protected]

I Arken finns även ett gediget barn- och ungdomsarbete.

För barn finns det:

– Förskolan Växthuset
– Barnkyrkan på söndagar
– Juniorverksamhet

För ungdomar finns det:

– Ungdomsgården Club Identity
– Ungdomsmöten
– Hemgrupper
– Konfirmation
– Ungdomskonferenser

Helad

Upprättad

Älskad

Gud helade mig från min barndoms mörker. Under min uppväxt blev jag sexuellt utnyttjad av min pappa. Mitt i livet kom allt ikapp mig. Läkaren sa att jag ”ej var rehabiliteringsbar inom överskådlig framtid”. Ingen människa kunde hjälpa mig, även om de försökte – Men Jesus kunde! Upprättelseprogrammet blev vändpunkten. Jag fick livet tillbaka och idag plågar inte minnena från min barndom mig längre.

Gunilla Zetterström

På Arken har jag blivit helad och upprättad. Jag levde ett dubbelliv med droger och anabola steroider. Utåt sett såg allt bra ut och jag blev norsk mästare i bodybuilding. Men dubbellivet höll inte. Trots rehabilitering blev det många återfall. Till slut kom jag till Arken på sommarbibelskolan och sökte sedan in på upprättelseprogrammet. Jag blev fri från trötthet, hopplöshet och modlöshet.– Konceptet är fantastiskt, säger Joshua, allt kan samverka till det bästa oavsett vilken bakgrund man har.

Joshua Johansson

Jag har alltid varit en känslomänniska och låtit känslorna styra, men på upprättelseprogrammet stillade Gud alla känslostormar och helade min självbild. Kreativiteten har börjat spira igen. Gud plockade ihop varje lite skärva av mig och gjorde mitt hjärta helt. Jag är ingen grå sparv längre utan en färgglad fladdrande papegoja.

Hilda Jamili