Bibelskolan har startat igen efter juluppehåll. Många ivriga och hungriga elever återvände till skolan efter att ha besökt både vänner och familj i sina hemtrakter. Flera stannade också kvar och firade jul och nyår i församlingen Arken med många goda möten och skön gemenskap.

Och vi hade faktiskt en speciell anledning att tjuvstarta vårterminen redan dagen innan med en glädjefyll fest. Det var nämligen  på söndag den 7 januari, som bibelskolans grundare och rektor, Linda Bergling, fyllde 70 år. Vi tackar Gud för vår energisprudlande rektor som efter över 40 år i heltidstjänst för Gud är mer ivrig och brinnande för Jesus än någonsin! I samband med sin födelsedag har hon uttryckt flera drömmar och visioner inför framtiden, en femårsplan. Bibelskolan är en viktig del av det här, och vi ser fram emot att flera elever kommer hit både för att bli helade och upprättade, men också för att rustas till att förverkliga det som Herren har på sitt hjärta! Vi vill också välkomna tillbaka dig, som tidigare har gått i vår bibelskola och fortfarande letar efter din plats i Kristi kropp – välkommen hem!

Så här säger bibelskolans rektor, pastor Linda, i samband med sin födelsedag:
Var med och bed med mig! Om inte Herren återvänt och om jag får leva så är detta min färdplan för de kommande fem åren:
… att stärka och vidareutveckla Arkens redan existerande helandetjänst, bibelskola och retreatcenter.
… att rusta och fortbilda förebedjare och ledare i biblisk helandetjänst i vänförsamlingar och utposter.
… att rusta och fortbilda ledare och förebedjare i helandetjänst och församlingsbyggande internationellt.
… att översätta mina böcker och material om helande till olika språk, såsom engelska, ryska, finska och norska.
… att utveckla en ny gren i Arken inom området ledarskap, pastorstjänsten och församlingsplantering (Ledarkurs och mentorskap).
… att arbeta ut helandetjänsten via TV och webb-TV.

Hennes önskan:
Att ni alla som gått på Arkens bibelskola ”Jesus helar och upprättar” och som inte rotat er i en församling eller kommit i tjänst, återvänder till Arken och hjälper mig inom något av dessa områden, antingen på plats eller på distans.

Hennes motto:
Fråga dig inte först vad du själv har i ditt hjärta, utan vad som finns i Herrens hjärta, hans vilja, önskningar, visioner och drömmar. Då kommer du att hitta rätt både när det gäller din kallelse, din tjänst och din framtid. Vill du vara med och hjälpa mig att genomföra detta så önskar jag först och främst dina förböner, och även din gåva. Särskilt i samband med min födelsedag den 7 januari 2018.

Läs mer här>>